Tuesday, May 13, 2008

Selamat Hari Ibu

Selamat hari ibu aku ucapkan kepada semua yang bergelar ibu, bakal ibu dan yang akan menjadi ibu di seluruh Malaysia, jadilah ibu yang terbaik buat anak- anakmu. ingatlah bahawa sifat dan sikap anak kita adalah cermin kepada diri kita........ jika anak kita nakal mungkin dulu pun kita agak nakal..... jika anak meninggikan suara bila berbicara dengan kita, mungkin dulu kita sering melawan cakap ibu.......... atau mungkin Allah ingin melihat sejauh mana sabarnya kita dalam mendidik anak- anak.

mungkin aku bukanlah insan yang layak untuk memberi nasihat atau berbicara tentang anak- anak. aku sering memasang angan-angan untuk menjadi ibu kepada seorang pejuang, untuk menjadi ibu kepada seorang pemimpin. layakkah aku Oh. tuhan?

disaat ini aku senang bersama anak -anak Pusat Latihan Ini. merekalah yang mewarnai hidupku, terasa hidupku terisi dan hidup. doaku semoga anak- anakku ini menjadi perintis sebuah perubahan,menghidupkan syiar Islam....... Ya Allah aku ingin melihatnya.......

salam sayang yang teramat sayang buat ibuku....

Shamsiah bte. Ya
izinkan aku meminjam semangatmu ibu, aku sayang Ma.

No comments: