Monday, May 26, 2008

Selamat Berangkat Anakku!


Assalamualaikum Kak...
Shah jalan dulu...jangan lupa doakan untuk Shah, Shah akan merindui orang di sini. terima kasih kerana menjaga Shah selama ni, mendidik Shah dari sebuah kertas kosong,menjadi kertas yang penuh tulisan indah.......terima kasih kerana menjaga makan dan minum Shah. walaupun hanya seminggu Shah bersama-sama Akak dan adik -adik di Pusat ini namun terasa amat berat untuk Shah meninggalkan semua disini..... salam rindu untuk semua di sana..........

itulah, lewat Sms yang dikirimkan oleh seorang pelajar Pusat Latihan yang baru seminggu kami syahadahkan. betapa berat hati aku untuk melepaskan ia pergi, namun apakan daya, terasa masih teerlalu banyak hendak ku berikan segala ilmu tentang Islam, tentang akidah, tentang fekah........

semangat aku makin berkobar-kobar bila aku melihat betapa Shah begitu bersungguh untuk belajar..... selamat belajar Anakku!

sebelum aku meniggalkan Shah pagi itu, aku sempat berbual dengannya

Shah kalau ada apa -apa hal jangan lupa telifon kami di sini ya!
Ya, Akak......
satu akak nak minta Shah jaga.... Kalimah La ilaha illallah.

Ya, Allah jagalah anakku ini.

No comments: