Monday, December 29, 2008

JANGAN DIDEMDAM UKHUWWAH YANG DIBINA....

TEMAN.......

ANDAI AKU YANG BERSALAH
DENGAN RASA RENDAH DIRI
AKU MENYUSUN JEMARI INI
MOHON KEAMPUNAN.......

TEMAN....
ANDAI KAU YANG TERSALAH
TELAH LAMA KU LUPAKAN....

AKU TIDAK PERNAH MENDEDAMIMU
KERANA....
AKU SAYANGKAN UKHUWWAH YANG TELAH KITA BINA....

MAAFILAH AKU...

3 comments:

Mama Sue said...

bersama-samaku mengenali diri

akurr said...

assalamualaikum..
dendam.. memang akak berdendam dgn dia. Lelaki yang penipu.! Yang menghancurkan hidup akak.. Dulu akak kenal dengan dia melalui seorang teman.. seterusnya kami teruskan hubungan dengan chating.. kononnya tak mahu tengok rupa.. ikhlas dan redha.

Tapi, akhirnya akak silap pilih.. ! dalam chating, dia begitu rendah diri dan bersopan.. masa kawin.. sering akak disepak terajangnya.. masa chating.. dia begitu beria2 cakap pasal agama macam seorang ustaz lagaknya.. tetapi, realitinya dia memang buaya..!Ramai sudah pompuan yang dikecewakannya.. tidak hairanlah dia sebenarnya seorang duda..!kena tipu lagi la akak..

akhirnya.. akak yang merana.. hanya kerana akak tidak betul2 mengenalinya sebelum kawin.. betul la sabda nabi ; untuk mengenali sikap dan akhlak seseorang itu, tanyalah sahabat atau kawannya..

akak tidak pernah ambil tahu tentang perangai dia sebelum kawin.. akak redha.. nampaknya.. redha akan telah menjadi bala..

akak berdendam dengan dia..! Aaahhhh..!

Mama Sue said...

assalamualaikum.........

lama sudah saya tidak menulis di blog ini, selamat berkenalan buat akurr..

dendam dan sakit hati, hanya memusnahkan diri kita..
bila kita marah, dendam dan sakit , yang sebak, yang sakit yang parah adalah rasa di dada kita........sedangkan orang yang kita dendam itu, marah itu mungkin tengah bahagia......

jadi,

hapuskan rasa dendam di dadamu
berlapang dadalah dengan dugaan yang kita terima.
carilah cinta sejati

amalkan doa ini:

" ya Allah dekatkan aku dengan cintamu, dengan cinta orang -orang yang menyintaimu dan dengan perkara yang mendekatkan aku pada cintamu"